CROSS HYBRID

Pro Allroad 500

Z Cross Hybrid Pro Allroad 400 nie ma prawa się nie udać. Jest to niezawodny e-rower o wspomaganiu pedałowania, idealny na długie trasy, do codziennego użytku, albo spokojnej przejażdżki poza miastem. Napęd Bosch CX oraz wytrzymałe podzespoły - łącznie z tarczowymi hamulcami hydraulicznymi - czynią ten model idealnym towarzyszem dla zapalonych rowerzystów. Najnowocześniejsza, wysokiej jakości rama daje najwyższe bezpieczeństwo jazdy, podczas gdy amortyzowany widelec - z blokadą - zapewnia dodatkowy komfort na każdą ewentualność.

  • zastosowanie:
    Tour City Sport
  • rozmiary:
    Men: 50, 54, 58, 62; Trapeze: 46, 50, 54
  • Art. No:
    830001Z
Przejdź do pełnej specyfikacji

CROSS HYBRID Pro Allroad 500

Frame

Rama: projektowanie Cross Hybrid Pro 400 Allroad na rok 2017 zaczęliśmy od białej kartki. Zastosowawszy całą wiedzę zdobytą przy konstruowaniu e-rowerów (zarówno turystycznych jak i górskich), nasi inżynierowie opracowali całkiem nową technologię odlewania grawitacyjnego, aby zintegrować napęd i akumulator w optymalnym miejscu w obrębie ramy, co nie tylko poprawia wydajność i umożliwia ładowanie akumulatora bez wyjmowania z ramy, ale też wygląda znakomicie i zapewnia ogromną sztywność i lekkość. Czy optujesz z opcją ramy trapezowej czy klasycznej męskiej, będziesz miał wewnętrznie poprowadzone kable (ogranicza to konieczność serwisowania) plus wbudowany bagażnik i podpórkę. Poza tym, jak należy się spodziewać w przypadku CUBE, niska waga oraz budujące poczucie pewności prowadzenie.


Komponenty

Komponenty: Cross Hybrid Pro Allroad 400 może się pochwalić napędem Bosch CX (o wysokim momencie obrotowym), w połączeniu z bardzo wysokiej jakości akumulatorem 400Wh. Długoterminowa precyzja w zmianie biegów jest zagwarantowana dzięki 9-cio biegowej tylnej przerzutce Shimano, kontrolowanej przez manetki Rapidfire Plus (z kasetą o szerokim stosunku 11-34). Amortyzowany widelec SuntourNEX-E25 poprawia zarówno bezpieczeństwo jak i wygodę na nierównych powierzchniach.. Kolejnym wyróżnikiem jest system hamulców hydraulicznych Shimano BR-M315 (z większą, zapewniającą lepsze chłodzenie tarczą 180mm na przednim kole), który niezawodnie zatrzymuje Cross Hybrid Pro w każdych warunkach pogodowych. Dodaliśmy też błotniki SKS, system oświetlenia LED Busch&Muller oraz podpórkę, więc będziesz gotowy na każdą okoliczność.

  • rama Aluminium Superlite, Comfort, Gravity Casting Bracket, Double Butted, Disc Only
  • kolor black´n´blue
  • rozmiar Men: 50, 54, 58, 62; Trapeze: 46, 50, 54
  • widelec SR Suntour NEX-E25, 63mm
  • stery FSA Orbit 1.5E ZS, Top Zero-Stack 1 1/8" (OD 44mm), Bottom Zero-Stack 1 1/2" (OD 56mm)
  • mostek CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm
  • kierownica CUBE Rise Trail Bar, 680mm
  • gripy CUBE Natural Fit Tour
  • przerzutka tył Shimano Deore RD-M592, 9-Speed
  • manetki Shimano Deore SL-M590
  • hamulce Shimano BR-M315, Hydr. Disc Brake (180/160)
  • korba FSA Metropolis Urban AL-8, 15T
  • kaseta Shimano CS-HG300, 11-34T
  • łańcuch KMC X9
  • obręcze CUBE ZX20, 32H, Disc
  • piasta przód Shimano HB-TX505, QR
  • piasta tył Shimano FH-TX505, QR
  • opony Schwalbe Smart Sam, Active, 44x622
  • pedały CUBE PP Trekking
  • siodło CUBE Active 1.1
  • sztyca podsiodłowa CUBE Performance Post, 27.2mm
  • zacisk sztycy CUBE Varioclose, 31.8mm
  • światło przód Busch&Müller Lumotec Lyt B
  • światło tył Busch&Müller Secula
  • nóżka CUBEstand Pro, Adjustable
  • błotniki SKS Stingray
  • dzwonek Humpert
  • silnik Bosch Drive Unit Performance CX (75Nm) Cruise (250Watt)
  • bateria Bosch PowerPack 500
  • Bosch 2A
  • wyświetlacz Bosch Purion
  • waga 21.8 kg
Geometria

Geometria

Geometry CROSS HYBRID Pro Allroad 500Seat Tube Seat Tube Center-Center Top Tube Horizontal Seat Tube Angle Head Tube Angle Chain Stays Head Tube Wheelsbase BB-Height<br> to Hub Reach Stack
  • Info
  • 46cm
  • 50cm
  • 54cm
Cena

 

Low Maintenance

Comfort

City

Tour

Sport

 

Więcej modeli z serii

  • Icon of CUBE technology Integrated Cable Routing
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Integrated Cable Routing

        Internally routed cables offer many advantages. Cables are protected from dirt for longer life, weight is saved thanks to the absence of external housing and the bike has a clean, sleek appearance.

  • Icon of CUBE technology Tapered Steerer
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Tapered Steerer

        This steerer tube design is stiffer than a conventional straight steerer and yields a more secure ride feel even in difficult terrain. Minimal flex at the front of the frame means the greatest possible steering precision. With the larger steerer, the forks become more rigid. At the same time weight is saved due to the absence of bearing shells as the lower bearing is fully integrated into the head tube. On all of our CUBE carbon models the upper bearing shells are also directly in the frame, so that once more a few grams are saved and the energy transfer is very direct.

  • Icon of CUBE technology Wet Paint Surface
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Wet Paint Surface

        On polished, brushed aluminium and all HPC frames, the logos and graphics are applied in multi-layer wet paint. We use this surface treatment technology mainly to save weight.

  • Icon of CUBE technology Efficient Comfort Geometry
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Efficient Comfort Geometry

        With our specially designed Efficient Comfort Geometry, long distances can be covered easily. Trips with the family, tours with friends or a journey of months - explore the world and life in a new way with our travel series geometry.

  • Icon of CUBE technology Easy Mount Kickstand
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Easy Mount Kickstand

        The Easy Mount Kick Stand is a new system developed and designed by CUBE. The base of the stand is mounted from below to a fitting plate integrated to the frame and fixed with a through bolt. This kick stand is extremely stiff and solid through the enlarged contact areas between base and frame which gives a stable stand even with loaded panniers.

  • Icon of CUBE technology Frame Safe System
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Frame Safe System

        To protect our high-end aluminium frames from damage, they are built with the CUBE Frame Save System replaceable derailleur hanger. The mounting thread is in the hanger and not in the frame as usual. In case of a crash, this hanger can be easily and quickly replaced by a new one.

  • Icon of CUBE technology StVZO
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • StVZO

        CUBE Bikes with this labelling fulfill all legal requirements and meet all safety demands according to the StVZO German Road Traffic Licensing Regulations. Lighting systems and reflectors mounted are tested and certified accordingly. These bikes take into account every security-related detail to guarantee safe and relaxed mobility in traffic.

  • Icon of CUBE technology Aluminium Superlite
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Aluminium Superlite

        Extremely high tensile strength heat-treated 7005 aluminium alloy is developed for the highest requirements. It is very stiff, fatigue resistant, corrosion resistant and has high elongation. Our Superlite tubes are double butted, giving very light tubesets with a high level of stiffness.

  • Icon of CUBE technology Smooth Welded
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Smooth Welded

        This elaborate procedure with doubled weld seams has two advantages: On the one hand, it improves the firmness of theweld seams and minimizes the load peaks on the tube welds through energy flow and on the other hand, it helps the frameto a better and more organic look due to the smooth and hardly noticeable welds.

  • Icon of CUBE technology Optimal Drive Position
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Optimal Drive Position

        The “engine” is the critical part of an Ebike because of its weight and its junction to the regular drivetrain. These factors present a real challenge for the frame design. This is why CUBE developed an innovative new frame construction for the new Ebike generation: simultaneously being the cradle for the electric motor, the pivot for the rear link and the seat of the shock eyelet, the very complex area of the bottom bracket is made of two forged halves. The groove in the front section together with the specially formed down tube is home for the power pack which in this way has a very low position in the frame triangle. The positive outcome is an extremely low center of gravity supporting an agile riding characteristic while achieving a super rigid bottom bracket area.