CROSS HYBRID

SL Allroad 500

Nowy na rok 2017 - Cross Hybrid SL Allroad 500 stanowi uwieńczenie naszej zróżnicowanej oferty crossowej. Nasi projektanci chcieli roweru, który nie będzie drogą na skróty w dążeniu do najlepszej mieszanki wygody, bezpieczeństwa i osiągów. Z tego względu wybrali komponenty takie jak widelec RockShox oraz 11-biegowe przełożenie XT - ponieważ kiedy domagasz się czegoś absolutnie najlepszego oczekujesz, że Twój rower podoła wymaganiom.

  • zastosowanie:
    Tour City Sport
  • rozmiary:
    Men: 50, 54, 58, 62; Trapeze: 46, 50, 54
  • Art. No:
    830051Z
Przejdź do pełnej specyfikacji

CROSS HYBRID SL Allroad 500

Frame

Rama: nie bez przyczyny włożyliśmy całe nasze doświadczenie w opracowywaniu ram rowerów górskich w Cross Hybrid SL Allroad: to najlepszy sposób, żeby zapewnić, że będzie posiadał dostateczną wytrzymałość, sztywność i stabilność aby jak najlepiej wykorzystać niesamowity napęd Bosch. Właściwości takie jak złożona, hydroformowana rura główna, podwójne cieniowanie rur z aluminium Superlite oraz zwężająca się rura czołowa powodują, że rama poradzi sobie dosłownie w każdej sytuacji. Nowością na rok 2017 jest odlewane grawitacyjnie mocowanie silnika, które bezproblemowo integruje napęd i akumulator w strukturę ramy, zapewniając jeszcze lepszą wydajność, schludniejszy wygląd oraz możliwość ładowania akumulatora bez wyjmowania go. Ta ram jest też praktyczna - wykuwane trójwymiarowo haki ułatwiają dołączenie podpórki, pary błotników SKS oraz bagażnika. Niskie mocowanie akumulatora oczywiście obniża też środek ciężkości, co daje modelowi Cross Hybrid SL Allroad 500 intuicyjne, żwawe ale bezpieczne prowadzenie, tak charakterystyczne dla rowerów CUBE.


Komponenty

Komponenty: jak można się spodziewać, e-rower tego kalibru posiada niezrównany napęd Bosch CX z akumulatorem 500Wh. Ale na tym nie poprzestaliśmy. Z oferty RockShox wzięliśmy ich znakomity widelec Paragon Gold, który zapewnia miękką i łatwo regulowalną absorbcję wstrząsów w dowolnych warunkach. Dodaliśmy hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano XT, które pomogą kontrolować prędkość i bezpiecznie zatrzymywać rower. Opony Schwalbe Smart Sam zapewniają przyczepność w każdej pogodzie, piasty XT płynnie i niezawodnie się obracają. Jest też oczywiście pełne przełożenie 11- biegowe XT. Dzięki kasecie 11-46 oraz legendarnej niezawodności produktów Shimano, możesz liczyć na płynną zmianę biegów w każdych warunkach. Zestaw domykają błotniki SKS oraz podpórka CUBE.

  • rama Aluminium Superlite, Comfort, Gravity Casting Bracket, Double Butted, Disc Only
  • kolor black´n´flashred
  • rozmiar Men: 50, 54, 58, 62; Trapeze: 46, 50, 54
  • widelec Rock Shox Paragon Gold, 63mm
  • stery FSA Orbit 1.5E ZS, Top Zero-Stack 1 1/8" (OD 44mm), Bottom Zero-Stack 1 1/2" (OD 56mm)
  • mostek CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm
  • kierownica CUBE Rise Trail Bar, 700mm
  • gripy CUBE Natural Fit Tour
  • przerzutka tył Shimano XT RD-M8000-SGS, ShadowPlus, 11-Speed
  • manetki Shimano XT SL-M8000-I, Direct Attach
  • hamulce Shimano XT BR-M8000, Hydr. Disc Brake (180/160)
  • korba FSA CK-745, 16T
  • kaseta Shimano XT CS-M8000, 11-46T
  • łańcuch KMC X11
  • obręcze CUBE EX21, 32H, Disc, Tubeless Ready
  • piasta przód Shimano XT HB-M8000, QR, Centerlock
  • piasta tył Shimano XT FH-M8000, QR, Centerlock
  • opony Schwalbe Smart Sam, Active, 44x622
  • pedały Trekking Gummiert
  • siodło Selle Italia SC1
  • sztyca podsiodłowa CUBE Performance Post, 27.2mm
  • zacisk sztycy CUBE Varioclose, 31.8mm
  • światło przód Busch&Müller Lumotec IQ Avy
  • światło tył Busch&Müller Secula
  • nóżka CUBEstand Pro, Adjustable
  • błotniki SKS Stingray
  • dzwonek Humpert
  • silnik Bosch Drive Unit Performance CX (75Nm) Cruise (250Watt)
  • bateria Bosch PowerPack 500
  • Bosch 4A
  • wyświetlacz Bosch Purion
  • waga 20.8 kg
Geometria

Geometria

Geometry CROSS HYBRID SL Allroad 500Seat Tube Seat Tube Center-Center Top Tube Horizontal Seat Tube Angle Head Tube Angle Chain Stays Head Tube Wheelsbase BB-Height<br> to Hub Reach Stack
  • Info
  • 46cm
  • 50cm
  • 54cm
Cena

 

Low Maintenance

Comfort

City

Tour

Sport

 

Więcej modeli z serii

  • Icon of CUBE technology Integrated Cable Routing
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Integrated Cable Routing

        Internally routed cables offer many advantages. Cables are protected from dirt for longer life, weight is saved thanks to the absence of external housing and the bike has a clean, sleek appearance.

  • Icon of CUBE technology Tapered Steerer
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Tapered Steerer

        This steerer tube design is stiffer than a conventional straight steerer and yields a more secure ride feel even in difficult terrain. Minimal flex at the front of the frame means the greatest possible steering precision. With the larger steerer, the forks become more rigid. At the same time weight is saved due to the absence of bearing shells as the lower bearing is fully integrated into the head tube. On all of our CUBE carbon models the upper bearing shells are also directly in the frame, so that once more a few grams are saved and the energy transfer is very direct.

  • Icon of CUBE technology Wet Paint Surface
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Wet Paint Surface

        On polished, brushed aluminium and all HPC frames, the logos and graphics are applied in multi-layer wet paint. We use this surface treatment technology mainly to save weight.

  • Icon of CUBE technology Efficient Comfort Geometry
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Efficient Comfort Geometry

        With our specially designed Efficient Comfort Geometry, long distances can be covered easily. Trips with the family, tours with friends or a journey of months - explore the world and life in a new way with our travel series geometry.

  • Icon of CUBE technology Easy Mount Kickstand
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Easy Mount Kickstand

        The Easy Mount Kick Stand is a new system developed and designed by CUBE. The base of the stand is mounted from below to a fitting plate integrated to the frame and fixed with a through bolt. This kick stand is extremely stiff and solid through the enlarged contact areas between base and frame which gives a stable stand even with loaded panniers.

  • Icon of CUBE technology Frame Safe System
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Frame Safe System

        To protect our high-end aluminium frames from damage, they are built with the CUBE Frame Save System replaceable derailleur hanger. The mounting thread is in the hanger and not in the frame as usual. In case of a crash, this hanger can be easily and quickly replaced by a new one.

  • Icon of CUBE technology StVZO
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • StVZO

        CUBE Bikes with this labelling fulfill all legal requirements and meet all safety demands according to the StVZO German Road Traffic Licensing Regulations. Lighting systems and reflectors mounted are tested and certified accordingly. These bikes take into account every security-related detail to guarantee safe and relaxed mobility in traffic.

  • Icon of CUBE technology Aluminium Superlite
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Aluminium Superlite

        Extremely high tensile strength heat-treated 7005 aluminium alloy is developed for the highest requirements. It is very stiff, fatigue resistant, corrosion resistant and has high elongation. Our Superlite tubes are double butted, giving very light tubesets with a high level of stiffness.

  • Icon of CUBE technology Smooth Welded
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Smooth Welded

        This elaborate procedure with doubled weld seams has two advantages: On the one hand, it improves the firmness of theweld seams and minimizes the load peaks on the tube welds through energy flow and on the other hand, it helps the frameto a better and more organic look due to the smooth and hardly noticeable welds.

  • Icon of CUBE technology Optimal Drive Position
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Optimal Drive Position

        The “engine” is the critical part of an Ebike because of its weight and its junction to the regular drivetrain. These factors present a real challenge for the frame design. This is why CUBE developed an innovative new frame construction for the new Ebike generation: simultaneously being the cradle for the electric motor, the pivot for the rear link and the seat of the shock eyelet, the very complex area of the bottom bracket is made of two forged halves. The groove in the front section together with the specially formed down tube is home for the power pack which in this way has a very low position in the frame triangle. The positive outcome is an extremely low center of gravity supporting an agile riding characteristic while achieving a super rigid bottom bracket area.