AERIUM C:68

SL

Gotowy na nowe wyzwanie? Chcesz przetestować swoje granice i zostawić konkurentów w tyle? Całkiem nowe Aerium C:68 SL jest idealnym narzędziem do tego celu. Ze specjalnie ukształtowaną, wyjątkowej jakości ramą karbonową (testowaną w tunelu aerodynamicznym), komponentami z najwyższej półki oraz elektronicznym przełożeniem Ultegra Di2, wszystko działa na Twoją korzyść. Ta machina wyścigowa jest dobrze przemyślana w każdym detali i oferuje znakomitą aerodynamikę, co z kolei przekłada się na maksymalną prędkość.

Przejdź do pełnej specyfikacji
Frame

Czy istniej szybsza rama na próby czasowe? Nie wydaje nam się. Lekka i sztywna karbonowa rama uzyskana techniką Advanced Twin Mould z horyzontalnymi tylnymi hakami została zaprojektowana pod kątem najwyższej aerodynamiczności, jednocześnie stosując geometrię nastawioną na najlepsze wykorzystanie mocy rowerzysty. Testy w tunelach aerodynamicznych pozwoliły nam dopasować detale konstrukcji, podczas gdy technologia C:68 maksymalizuje sztywność i wytrzymałość jednocześnie minimalizując wagę. Żeby jeszcze dodatkowo zmniejszyć opór powietrza, nasi inżynierowie poprowadzili kable wewnątrz ramy.. Tego rodzaju uwaga przyłożona do detali jest charakterystyczna dla produktów CUBE.


Komponenty

Każdy kto miał styczność z elektroniczną grupą sprzętową Shimano Ultegra Di2 zrozumie, czemu wybraliśmy właśnie ją. Aby jak najlepiej wykorzystać to znakomite przełożenie, połączyliśmy go z niezwykle sztywnym mechanizmem korbowym Rotor Flow. Nasz własny widelec Aerium C:62 ze zintegrowanym hamulcem to aerodynamiczne dzieło sztuki. Idealnie pasuje do niego karbonowa kierownica Profile Svet Zero. Dzięki regulowanemu karbonowemu mostkowi oraz możliwości używania siodełka z offsetem lub bez, ten rower można dostosować do najkrótszych prób czasowych jak i do Ultra Ironmana. Siodełko Fritz Tritone oraz szybkie koła Fulcrum Racing 44 domykają ten wysokoosiągowy pakiet.

  • rama Aerium C:68 Monocoque Advanced Twin Mold Technology, Internal Cable Routing
  • kolor carbon´n´white
  • rozmiar S, M, L
  • widelec CUBE Aerium C:62 Aero
  • stery FSA Orbit I, 1 1/8" integrated
  • mostek CUBE Aerium C:62 Integrated
  • kierownica Profile Svet Carbon
  • rogi Profile Design T5+ Carbon
  • owijka CUBE Grip Control
  • przerzutka tył Shimano Ultegra Di2 RD-6870-SS, 11-Speed
  • przerzutka przód Shimano Ultegra Di2 FD-6870, Braze-On
  • manetki Shimano Ultegra Di2 SW-R671, Aero Barend Shifter
  • klamkomanetki Shimano Ultegra Di2 ST-6871
  • hamulce Aero TTV01
  • korba Rotor Flow 52x38T, 170mm (S/M), 172.5mm (L/XL)
  • kaseta Shimano Ultegra CS-6800, 11-25T
  • łańcuch Shimano CN-HG700-11
  • koła Fulcrum Racing Quattro C17, QR/QR
  • opony Schwalbe One, Kevlar, 25-622
  • siodło Fi`zi:k Tritone MG
  • sztyca podsiodłowa CUBE Aerium C:62 Aero
  • zacisk sztycy CUBE Aerium Integrated
  • waga 8.5 kg
Geometria

Geometria

Geometry AERIUM C:68 SLSeat Tube Top Tube Horizontal Seat Tube Angle Head Tube Angle Chain Stays Head Tube Wheelsbase BB-Height<br> to Hub Reach Stack
  • Info
  • S
  • M
  • L
Cena

 

Comfort

Endurance

Race

Triathlon

 

Więcej modeli z serii

  • Icon of CUBE technology Advanced Twin Mold
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Advanced Twin Mold

        This technique uses a complete core to provide the perfect frame form during the lay-up process. As with the Twin Mold technology, precise inserts are used to ensure extra strength at high-stress frame points. This combination offers maximum control over fibre orientations during the lay-up and production process. The Advanced Twin Mold high-tech carbon manufacturing process translates to outstanding product safety and quality together with optimum weight and stiffness characteristics.

  • Icon of CUBE technology Integrated Cable Routing
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Integrated Cable Routing

        Internally routed cables offer many advantages. Cables are protected from dirt for longer life, weight is saved thanks to the absence of external housing and the bike has a clean, sleek appearance.

  • Icon of CUBE technology Press Fit BB
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Press Fit BB

        With Press Fit bearings, the bottom bracket bearings are pressed directly into the frame and not screwed in as usual. This gives a wider bottom bracket shell and allows us to build a wider down tube and more broadly-spaced chainstays. Every millimetre of additional width gives a significant improvement in lateral stiffness.

  • Icon of CUBE technology Wet Paint Surface
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Wet Paint Surface

        On polished, brushed aluminium and all HPC frames, the logos and graphics are applied in multi-layer wet paint. We use this surface treatment technology mainly to save weight.

  • Icon of CUBE technology Frame Safe System
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Frame Safe System

        To protect our high-end aluminium frames from damage, they are built with the CUBE Frame Save System replaceable derailleur hanger. The mounting thread is in the hanger and not in the frame as usual. In case of a crash, this hanger can be easily and quickly replaced by a new one.

  • Icon of CUBE technology Aerodynamic System
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Aerodynamic System

        Perfect aerodynamics and geometry adjustment characterize this package to the smallest detail the light and stiff Advanced Twin Mold carbon frame with horizontal dropouts is designed for the use of electronic circuit components to minimize air resistance. Battery and cable are hiding elegantly in the framework and also the brakes fit perfectly together with the Aerium Super HPC carbon fork.

  • Icon of CUBE technology Full DI2 Integration
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Full DI2 Integration

        Trough the full Di2 Integration the Dura Ace Di2 battery is completely fitted within the frame. The Shimano junction box is placed aerodynamically in the stem which makes charging and servicing a lot easier as it can be done via the junction in the stem. Another distinct feature is that it can be easily dismounted and mounted for transporting the bike.