ATTAIN GTC

Attain GTC jest kamieniem milowym w świecie karbonowych ram szosowych. Włókna węglowe to nie tylko materiał do konstrukcji ram przyszłości - to również najbardziej wydajny i nowoczesny materiał współcześnie dostępny. Rezultat? Attain GTC jest nie tylko skrajnie lekki i wygodny, ale również szybki i wydajny. To jest idealny rower wyścigowy na długie, szybkie wyprawy. Nie przez przypadek GTC to akronim Gran Turismo Composite.

Przejdź do pełnej specyfikacji
Frame

Rama: rama CUBE Carbon Comfort jest całkiem nowym rozwiązaniem, w które nasi inżynierowie włożyli znakomitą część swojej zaawansowanej wiedzy technicznej. Z tyłu, smukłe podpory Aero Flex zostały zaprojektowane tak aby zachować pionową elastyczność i nie przekazywać drgań z nawierzchni do rowerzysty. To jest ewidentna zaleta przy dłuższych trasach, gdzie zwiększa wygodę oraz zmniejsza objawy zmęczenia i napięcia. Duża objętość rury głównej - w połączeniu z suportem PressFit oraz odpowiednio ukształtowaną rurą czołową - gwarantuje, że wysiłki rowerzysty zostają wydajnie zamienione w napęd i że każdy impuls z kierownicy zostaje precyzyjnie przekazany na przednie koło. Co oczywiste, poprowadziliśmy też wewnętrznie kable do przerzutki i hamulców. Tak jak mówiliśmy: zaawansowana technologicznie rama.


Komponenty

Komponenty: do wysokiej jakości ramy wybraliśmy koła Mavic Aksium. Pełna grupa sprzętowa Shimano 105 jest dziełem sztuki technologicznego stonowania, łącząc funkcjonalność i osiągi podzespołów Shimano z najwyższej półki ze znakomitą wytrzymałością i niezawodnością. Przełożenie korzysta z dużej 50-cio zębowej tarczy i układu 2x11 - gdy podjazd robi się stromy, 34x32 zęby uratują sytuację. Ten ergonomiczny układ dopełnia sztyca CUBE Performance Post i kierownica Wing Race Bar.

  • rama GTC Monocoque Twin Mold Technology, Road Comfort Geometry
  • kolor carbon´n´red
  • rozmiar 50, 53, 56, 58, 60, 62
  • widelec CUBE CSL Race, One Piece 3D-Forged Steerer/Crown, Carbon Blades, 1 1/8" - 1 1/4" Tapered
  • stery FSA I-t, Top Integrated 1 1/8", Bottom Integrated 1 1/4"
  • mostek CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm
  • kierownica CUBE Wing Race Bar Compact
  • owijka CUBE Grip Control
  • przerzutka tył Shimano 105 RD-5800GS, 11-Speed
  • przerzutka przód Shimano 105 FD-5800, 31.8mm Clamp
  • klamkomanetki Shimano 105 ST-5800
  • hamulce Shimano 105 BR-5800
  • korba Shimano 105 FC-5800, 50x34T
  • kaseta Shimano 105 CS-5800, 11-32T
  • łańcuch Shimano CN-HG600-11
  • koła Mavic Aksium Elite, QR/QR
  • opony Conti Grand Sport Race SL, 25-622
  • siodło CUBE RP 1.0
  • sztyca podsiodłowa CUBE Performance Post, 27.2mm
  • zacisk sztycy CUBE Screwlock, 31.8 mm
  • waga 8.45 kg
Geometria

Geometria

Geometry ATTAIN GTC Seat Tube Seat Tube Center-Center Top Tube Horizontal Seat Tube Angle Head Tube Angle Chain Stays Head Tube Wheelsbase BB-Height<br> to Hub Reach Stack
  • Info
  • 50cm
  • 53cm
  • 56cm
  • 58cm
  • 60cm
  • 62cm
Cena

 

Comfort

Endurance

Race

Triathlon

 

Więcej modeli z serii

  • Icon of CUBE technology Integrated Cable Routing
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Integrated Cable Routing

        Internally routed cables offer many advantages. Cables are protected from dirt for longer life, weight is saved thanks to the absence of external housing and the bike has a clean, sleek appearance.

  • Icon of CUBE technology Tapered Steerer
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Tapered Steerer

        This steerer tube design is stiffer than a conventional straight steerer and yields a more secure ride feel even in difficult terrain. Minimal flex at the front of the frame means the greatest possible steering precision. With the larger steerer, the forks become more rigid. At the same time weight is saved due to the absence of bearing shells as the lower bearing is fully integrated into the head tube. On all of our CUBE carbon models the upper bearing shells are also directly in the frame, so that once more a few grams are saved and the energy transfer is very direct.

  • Icon of CUBE technology Press Fit BB
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Press Fit BB

        With Press Fit bearings, the bottom bracket bearings are pressed directly into the frame and not screwed in as usual. This gives a wider bottom bracket shell and allows us to build a wider down tube and more broadly-spaced chainstays. Every millimetre of additional width gives a significant improvement in lateral stiffness.

  • Icon of CUBE technology Wet Paint Surface
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Wet Paint Surface

        On polished, brushed aluminium and all HPC frames, the logos and graphics are applied in multi-layer wet paint. We use this surface treatment technology mainly to save weight.

  • Icon of CUBE technology Gran Turismo Composite
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Gran Turismo Composite

        In designing the GTC carbon fiber frames, safety and comfort are the main factors. We use high modulus fibers for the parts which are stressed the most – the head tube, the seat tube top and the bottom bracket area. That is why the frame still offers flex and comfort resulting from the flexible tubes. Our special production process with inner and outer molding forms ensure that the minimum of required material is used, reducing overall weight even with complex frame designs. All GTC frames have of course passed DIN -Plus testing.

  • Icon of CUBE technology Twin Mold Technology
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Twin Mold Technology

        The Twin Mold technique uses re-usable cores during the lay-up process to ensure precision frame moulding. Special inserts guarantee optimum ply orientation during the production process to add extra strength at frame points subject to higher loads. This improves the safety of the product and delivers outstanding stiffness characteristics.

  • Icon of CUBE technology Frame Safe System
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Frame Safe System

        To protect our high-end aluminium frames from damage, they are built with the CUBE Frame Save System replaceable derailleur hanger. The mounting thread is in the hanger and not in the frame as usual. In case of a crash, this hanger can be easily and quickly replaced by a new one.