ATTAIN GTC

Pro Disc

Nasz Attain GTC Pro Disc jest estetycznym arcydziełem. Ten szybki rower wyścigowy nie tylko posiada zaawansowaną technologicznie ramę karbonową, ale też najnowocześniejsze hamulce. Autentyczne możliwości długodystansowe, znakomita wydajność i niewiarygodny komfort Atttain GTC Pro Disc ma w genach.

Przejdź do pełnej specyfikacji

ATTAIN GTC Pro Disc

Frame

Rama: optymalizowanie ramy pod hamulce tarczowe to jednocześnie sztuka i rzemiosło - jedną z decyzji było wybranie osi X12 z szybkim uwalnianiem z przodu i z tyłu. Siły działające na konstrukcję wymagają też nowego widelca, który wraz z odpowiednio ukształtowaną rurą czołową tworzy niezwykle sztywną strukturę, bez poświęcania wygody. Tym sposobem ,rowerzysta korzysta z gładkiej jazdy i precyzyjnego sterowania nawet przy najdłuższych zjazdach. Wewnętrzne poprowadzenie kabli zapewnia tej konstrukcji wyścigowej schludny wygląd - prawdziwy model Gran Turismo! Pełne błotniki są łatwym dodatkiem, jeżeli zaistniej potrzeba - możliwość którą włączyliśmy, ponieważ wiemy, czego wyścigowcy naprawdę chcą i potrzebują.


Komponenty

Komponenty: grupa sprzętowa Shimano 105 posiada układ 2x11. Kompaktowy mechanizm korbowy, z tarczami po 50 i 34 zęby, to dokładnie to, czego potrzebujesz na wysokoosiągowym rowerze wyścigowym. Kaseta ma zasięg 11-32 zęby, dając modelowi Attain GTC Pro Disc niesamowite osiągi przy nawet najbardziej stromych podjazdach oraz dostatecznie wysokie biegi aby pedałować przy najszybszych zjazdach. Aby wytracić prędkość, hydrauliczne hamulce Shimano BR-RS505 pracują niezawodnie nawet w deszczową pogodę. Ta konstrukcja wyścigowa porusza się na kołach Fulcrum Racing 77 z oponami Continental Grand Sport Race SL.

  • rama GTC Monocoque Twin Mold Technology, Flat Mount Disc, Road Comfort Geometry, AXH, X12
  • kolor grey´n´flashgreen
  • rozmiar 50, 53, 56, 58, 60, 62
  • widelec CUBE CSL Race Disc, One Piece 3D-Forged Steerer/Crown, Carbon Blades, Flat Mount, 1 1/8" - 1 1/4" Tapered, X12
  • stery FSA I-t, Top Integrated 1 1/8", Bottom Integrated 1 1/4"
  • mostek CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm
  • kierownica CUBE Wing Race Bar Compact
  • owijka CUBE Grip Control
  • przerzutka tył Shimano 105 RD-5800GS, 11-Speed
  • przerzutka przód Shimano 105 FD-5800, 31.8mm Clamp
  • klamkomanetki Shimano ST-RS505
  • hamulce Shimano BR-RS505, Hydr. Disc Brake, Flat Mount (160/160)
  • korba Shimano 105 FC-5800, 50x34T
  • kaseta Shimano 105 CS-5800, 11-32T
  • łańcuch Shimano CN-HG600-11
  • koła Fulcrum Racing 77 Disc, 100x12mm / 142x12mm, Centerlock
  • opony Conti Grand Sport Race SL, 25-622
  • siodło CUBE RP 1.0
  • sztyca podsiodłowa CUBE Performance Post, 27.2mm
  • zacisk sztycy CUBE Screwlock, 31.8 mm
  • waga 9.05 kg
Geometria

Geometria

Geometry ATTAIN GTC Pro DiscSeat Tube Seat Tube Center-Center Top Tube Horizontal Seat Tube Angle Head Tube Angle Chain Stays Head Tube Wheelsbase BB-Height<br> to Hub Reach Stack
  • Info
  • 50cm
  • 53cm
  • 56cm
  • 58cm
  • 60cm
  • 62cm
Cena

 

Comfort

Endurance

Race

Triathlon

 

Więcej modeli z serii

  • Icon of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Adaptable X12 Hanger

        We optimized our new dropout design based on the Syntace X12 through-axle system, enlarging the area of the frame where the hanger is mounted. We can now fit the longer Direct Mount hangers. Shifting precision and stiffness is therefore improved. With the new design it's also possible to swap the whole contact area of the axle with the hanger should the system be worn out.

  • Icon of CUBE technology Integrated Cable Routing
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Integrated Cable Routing

        Internally routed cables offer many advantages. Cables are protected from dirt for longer life, weight is saved thanks to the absence of external housing and the bike has a clean, sleek appearance.

  • Icon of CUBE technology Tapered Steerer
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Tapered Steerer

        This steerer tube design is stiffer than a conventional straight steerer and yields a more secure ride feel even in difficult terrain. Minimal flex at the front of the frame means the greatest possible steering precision. With the larger steerer, the forks become more rigid. At the same time weight is saved due to the absence of bearing shells as the lower bearing is fully integrated into the head tube. On all of our CUBE carbon models the upper bearing shells are also directly in the frame, so that once more a few grams are saved and the energy transfer is very direct.

  • Icon of CUBE technology X12 Through Axle
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • X12 Through Axle

        In this system, a cone is used to form a play-free connection. It is only necessary to tighten the axle from one side. The position of the wheel is done by an insert in the right-hand dropout which is secured by a bolt. The main advantages of the Syntace system are quick and simple changing of the wheel, reliable position of the brake disc and higher stiffness of the rear of the bike. This allows the assembly to be made lighter than a conventional through-axle.

  • Icon of CUBE technology Press Fit BB
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Press Fit BB

        With Press Fit bearings, the bottom bracket bearings are pressed directly into the frame and not screwed in as usual. This gives a wider bottom bracket shell and allows us to build a wider down tube and more broadly-spaced chainstays. Every millimetre of additional width gives a significant improvement in lateral stiffness.

  • Icon of CUBE technology Wet Paint Surface
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Wet Paint Surface

        On polished, brushed aluminium and all HPC frames, the logos and graphics are applied in multi-layer wet paint. We use this surface treatment technology mainly to save weight.

  • Icon of CUBE technology Gran Turismo Composite
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Gran Turismo Composite

        In designing the GTC carbon fiber frames, safety and comfort are the main factors. We use high modulus fibers for the parts which are stressed the most – the head tube, the seat tube top and the bottom bracket area. That is why the frame still offers flex and comfort resulting from the flexible tubes. Our special production process with inner and outer molding forms ensure that the minimum of required material is used, reducing overall weight even with complex frame designs. All GTC frames have of course passed DIN -Plus testing.

  • Icon of CUBE technology Twin Mold Technology
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Twin Mold Technology

        The Twin Mold technique uses re-usable cores during the lay-up process to ensure precision frame moulding. Special inserts guarantee optimum ply orientation during the production process to add extra strength at frame points subject to higher loads. This improves the safety of the product and delivers outstanding stiffness characteristics.