ATTAIN GTC

Race

Attain GTC Race to rower równie wygodny co szybki - stworzony, żeby przełamywać własne życiówki, zarówno na długich trasach jak i na pobliskich pagórkach. Aby to osiągnąć, wybraliśmy najlepsze dostępne technologie oraz wyposażyliśmy w nią całkiem nową ramę karbonową. W ten sposób powstała czystej krwi konstrukcja wyścigowa, skonstruowana aby poradzić sobie ze wszystkim, od sportive po wyprawy treningowe ze znajomymi.

Przejdź do pełnej specyfikacji
Frame

Rama: ! Attain GTC Race jest skonstruowany wokół zupełnie nowej technologii ram karbonowych, łącznie z karbonowym widelcem podłączonym bezpośrednio ze zintegrowanymi łożyskami sterowymi. Rama posiada też podpory Aero Flex, które nie tylko wyglądają dobrze, ale też dodają dozę komfortu tej rasowo wyścigowej konstrukcji. Niewiarygodna sztywność wynika z odpowiednio ukształtowanej rury czołowej , połączonej z kolei z rurą główną o szerokim przekroju - co oznacza pewne, stabilne prowadzenie nawet przy dużych prędkościach. Aby zapewnić najlepszą wydajność napędu, wybraliśmy suport PressFit. Poprawiliśmy też wygląd, poprowadziwszy kable wewnątrz ramy. Gdybyście się zastanawiali GTC to akronim od Gran Turismo Composite. Nazwa mówi sama za siebie.


Komponenty

Komponenty: dla Attain GTC Race mamy tylko to co najlepsze, więc wybraliśmy popisową grupę sprzętową Shimano Ultegra. Kompaktowy mechanizm korbowy posiada tarcze z 50-cioma i 34-ma zębami z przodu, podczas gdy z tyłu, 11-to biegowa kaseta posiada od 11-tu do 32 zębów Kontrolę zapewnia nasza ergonomiczna kierownica Wing Race Bar. GTC Race umieściliśmy na kołach Aksium Elite, od legendarnej francuskiej firmy Mavic.

  • rama GTC Monocoque Twin Mold Technology, Road Comfort Geometry
  • kolor carbon´n´blue
  • rozmiar 50, 53, 56, 58, 60, 62
  • widelec CUBE CSL Race, One Piece 3D-Forged Steerer/Crown, Carbon Blades, 1 1/8" - 1 1/4" Tapered
  • stery FSA I-t, Top Integrated 1 1/8", Bottom Integrated 1 1/4"
  • mostek CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm
  • kierownica CUBE Wing Race Bar Compact
  • owijka CUBE Grip Control
  • przerzutka tył Shimano Ultegra RD-6800, 11-Speed
  • przerzutka przód Shimano Ultegra FD-6800, 31.8mm
  • klamkomanetki Shimano Ultegra ST-6800
  • hamulce Shimano BR-RS500
  • korba Shimano Ultegra FC-6800, 50x34T
  • kaseta Shimano Ultegra CS-6800, 11-32T
  • łańcuch Shimano CN-HG600-11
  • koła Mavic Aksium Elite, QR/QR
  • opony Mavic Yksion Elite Guard, Nylon Breaker, 120 TPI, 25-622
  • siodło CUBE RP 1.0
  • sztyca podsiodłowa CUBE Performance Post, 27.2mm
  • zacisk sztycy CUBE Screwlock, 31.8 mm
  • waga 8.25 kg
Geometria

Geometria

Geometry ATTAIN GTC RaceSeat Tube Seat Tube Center-Center Top Tube Horizontal Seat Tube Angle Head Tube Angle Chain Stays Head Tube Wheelsbase BB-Height<br> to Hub Reach Stack
  • Info
  • 50cm
  • 53cm
  • 56cm
  • 58cm
  • 60cm
  • 62cm
Cena

 

Comfort

Endurance

Race

Triathlon

 

Więcej modeli z serii

  • Icon of CUBE technology Integrated Cable Routing
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Integrated Cable Routing

        Internally routed cables offer many advantages. Cables are protected from dirt for longer life, weight is saved thanks to the absence of external housing and the bike has a clean, sleek appearance.

  • Icon of CUBE technology Tapered Steerer
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Tapered Steerer

        This steerer tube design is stiffer than a conventional straight steerer and yields a more secure ride feel even in difficult terrain. Minimal flex at the front of the frame means the greatest possible steering precision. With the larger steerer, the forks become more rigid. At the same time weight is saved due to the absence of bearing shells as the lower bearing is fully integrated into the head tube. On all of our CUBE carbon models the upper bearing shells are also directly in the frame, so that once more a few grams are saved and the energy transfer is very direct.

  • Icon of CUBE technology Press Fit BB
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Press Fit BB

        With Press Fit bearings, the bottom bracket bearings are pressed directly into the frame and not screwed in as usual. This gives a wider bottom bracket shell and allows us to build a wider down tube and more broadly-spaced chainstays. Every millimetre of additional width gives a significant improvement in lateral stiffness.

  • Icon of CUBE technology Wet Paint Surface
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Wet Paint Surface

        On polished, brushed aluminium and all HPC frames, the logos and graphics are applied in multi-layer wet paint. We use this surface treatment technology mainly to save weight.

  • Icon of CUBE technology Gran Turismo Composite
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Gran Turismo Composite

        In designing the GTC carbon fiber frames, safety and comfort are the main factors. We use high modulus fibers for the parts which are stressed the most – the head tube, the seat tube top and the bottom bracket area. That is why the frame still offers flex and comfort resulting from the flexible tubes. Our special production process with inner and outer molding forms ensure that the minimum of required material is used, reducing overall weight even with complex frame designs. All GTC frames have of course passed DIN -Plus testing.

  • Icon of CUBE technology Twin Mold Technology
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Twin Mold Technology

        The Twin Mold technique uses re-usable cores during the lay-up process to ensure precision frame moulding. Special inserts guarantee optimum ply orientation during the production process to add extra strength at frame points subject to higher loads. This improves the safety of the product and delivers outstanding stiffness characteristics.

  • Icon of CUBE technology Frame Safe System
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Frame Safe System

        To protect our high-end aluminium frames from damage, they are built with the CUBE Frame Save System replaceable derailleur hanger. The mounting thread is in the hanger and not in the frame as usual. In case of a crash, this hanger can be easily and quickly replaced by a new one.