CROSS

Race SL

Lepiej, żeby konkurenci się przygotowali. Nasz crossowy rower wyścigowy z najwyższej półki - przeprojektowany kompletnie na rok 2017 - jest równie subtelny z wyglądu, co bezkompromisowo szybki i zorientowany na osiągi - prawdziwy wilk w owczej skórze. Cross Race SL jest również zaskakująco lekki oraz wyposażony w hydrauliczne hamulce tarczowe. Szkoda tylko, że sezon crossowy jest taki krótki...

Przejdź do pełnej specyfikacji
Frame

Rama: podwójnie cieniowana rama 2017 Cross Race SL' z aluminium Superlite Advanced 6061 jest całkowicie nastawiona na osiągi i gruntownie przeprojektowana na rok 2017. Dodaliśmy osie X12 z tyłu i przodu aby zapewnić jeszcze lepszą sztywność i precyzję sterowania oraz użyliśmy procesu zaawansowanego mechanicznego formowania aby stworzyć ergonomicznie ukształtowana górną rurę ułatwiającą założenie roweru na ramię, Schludne mocowania dla tarcz hamulcowych, absorbujące drgania podpory siodełka oraz karbonowo-stopowy widelec oraz odporne na błoto, poprowadzone wewnętrznie kabel - wszystkie te elementy zapewniają najlepsze możliwe osiągi, zarówno na drodze jak i w terenie.


Komponenty

Komponenty: nie ma wątpliwości: wyróżnikiem sprzętowym jest tutaj kompletne przełożenie Shimano Ultegra, z biegami 2x11 oraz idealną precyzją zmiany biegów, której można się spodziewać po tym producencie. Koła Mavic Aksium Disc są nie tylko szybkie i ładne, są też dostatecznie wytrzymałe, aby sprostać wymogom dyscypliny. Całkiem nowy system hydraulicznych hamulców tarczowych Shimano BR-RS785 - z tarczami 160mm z przodu i z tyłu - zapewnia precyzyjne hamownie przed odcinkiem biegowym albo zakrętem. Opony Schwalbe X-One Cross są nowe i zaprojektowane w tym samym celu.

  • rama Aluminium Superlite, Double Butted, Advanced Mechanical Forming, Smooth Welded, Internal Cable Routing, Flat Mount Disc, X12, AXH
  • kolor black´n´green
  • rozmiar 50, 53, 56, 58, 61
  • widelec CUBE Cross Race Disc, Carbon, 1 1/8" - 1 1/2" Tapered, Flat Mount, X12
  • stery FSA Orbit Z-t, Top Zero-Stack 1 1/8" (OD44mm), Bottom Integrated 1 1/2"
  • mostek CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm
  • kierownica CUBE Compact Race Bar
  • owijka CUBE Grip Control
  • przerzutka tył Shimano Ultegra RD-6800SS, 11-Speed
  • przerzutka przód Shimano Ultegra FD-6800, 31.8mm
  • klamkomanetki Shimano ST-RS505
  • hamulce Shimano BR-RS505, Hydr. Disc Brake, Flat Mount (160/160)
  • korba Shimano Ultegra FC-6800, 46x36T, 170mm (50/53cm), 172.5mm (56/58cm), 175mm (61cm)
  • kaseta Shimano Ultegra CS-6800, 11-28T
  • łańcuch Shimano CN-HG600-11
  • koła Mavic Aksium Disc, 100x12mm / 142x12mm, Centerlock
  • opony Schwalbe X-One, Kevlar, 33-622
  • siodło Selle Italia X1 Road
  • sztyca podsiodłowa CUBE Prolight, 27.2mm
  • zacisk sztycy CUBE Screwlock, 31.8 mm
  • waga 9.75 kg
Geometria

Geometria

Geometry CROSS Race SLSeat Tube Seat Tube Center-Center Top Tube Horizontal Seat Tube Angle Head Tube Angle Chain Stays Head Tube Wheelsbase BB-Height<br> to Hub Reach Stack
  • Info
  • 50cm
  • 53cm
  • 56cm
  • 58cm
  • 61cm
Cena

 

Comfort

Endurance

Race

Triathlon

 

Więcej modeli z serii

  • Icon of CUBE technology Integrated Cable Routing
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Integrated Cable Routing

        Internally routed cables offer many advantages. Cables are protected from dirt for longer life, weight is saved thanks to the absence of external housing and the bike has a clean, sleek appearance.

  • Icon of CUBE technology Tapered Steerer
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Tapered Steerer

        This steerer tube design is stiffer than a conventional straight steerer and yields a more secure ride feel even in difficult terrain. Minimal flex at the front of the frame means the greatest possible steering precision. With the larger steerer, the forks become more rigid. At the same time weight is saved due to the absence of bearing shells as the lower bearing is fully integrated into the head tube. On all of our CUBE carbon models the upper bearing shells are also directly in the frame, so that once more a few grams are saved and the energy transfer is very direct.

  • Icon of CUBE technology Wet Paint Surface
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Wet Paint Surface

        On polished, brushed aluminium and all HPC frames, the logos and graphics are applied in multi-layer wet paint. We use this surface treatment technology mainly to save weight.

  • Icon of CUBE technology Onepiece Design
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Onepiece Design

        Welded joints in our high-quality aluminum frames are specially finished via this method and create the impresssion of seamless tube design. This generates the visual effect of moulding and ensures high load bearing capacity.

  • Icon of CUBE technology Advanced Mechanical Forming
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Advanced Mechanical Forming

        With our Advanced Mechanical Forming technology we can mechanically transform different frame tubes and thus optimize them without material-wearing welding work for the respective requirements. Along the obtained organic look, the production method is primarily motivated by functional reasons. Multiple converted tubes enable us to manufacture lighter and also stiffer aluminum frames.

  • Icon of CUBE technology Frame Safe System
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Frame Safe System

        To protect our high-end aluminium frames from damage, they are built with the CUBE Frame Save System replaceable derailleur hanger. The mounting thread is in the hanger and not in the frame as usual. In case of a crash, this hanger can be easily and quickly replaced by a new one.

  • Icon of CUBE technology Aluminium Superlite
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Aluminium Superlite

        Extremely high tensile strength heat-treated 7005 aluminium alloy is developed for the highest requirements. It is very stiff, fatigue resistant, corrosion resistant and has high elongation. Our Superlite tubes are double butted, giving very light tubesets with a high level of stiffness.