LITENING C:62

Disc

Co się stanie gdy połączysz sprawdzone osiągi najnowocześniejszego roweru wyścigowego z mocą hamulców tarczowych? Krótka odpowiedź brzmi Litening C:62 Disc. Dłuższa odpowiedź musiałaby uwzględnić w pełni karbonową ramę i widelec, niezrównane osiągi grupy sprzętowej Shimano Ultegra oraz przewagę jaką dają tarcze. Możesz hamować później, ostrzej i pewniej, nawet w warunkach deszczowych: oto niezrównane cechy Litening C:62 Disc. Ostre ściganie się, ostry trening, ostra jazda - na tym rowerze to czysta przyjemność

Przejdź do pełnej specyfikacji

LITENING C:62 Disc

Frame

Rama: hamulce tarczowe mają określone wymagania. Wzięliśmy zatem konstrukcję samonośną Advanced Twin Mould oraz widelec Litening CSL C:68 i zoptymalizowaliśmy obydwa pod kątem mocy hamulców tarczowych. Powiększone rury karbonowe w głównej ramie oraz podpory łańcucha, zwężająca się rura czołowa i super sztywny suport - wszystko to zapewnia znakomity stosunek sztywności do wagi. Ale nie chodzi tylko o prędkość i moc. Cienkie podpory siodełka oraz spłaszczona rura górna dodają kontrolowanej elastyczności która zmniejsza zmęczenie przy dłuższych trasach. Moz, kontrola i wygoda - MOŻESZ mieć wszystko.


Komponenty

Komponenty: rower wyścigowy z tarczami nie miałby sensu bez najlepszych hamulców. Dlatego wybraliśmy hydrauliczne hamulce Shimano RS685 i RS805 oraz połączyliśmy je z tarczami 140mm z przodu i z tyłu, aby jak najlepiej wykorzystać możliwość niezawodnego hamowania w różnych warunkach. Dodaliśmy grupę sprzętową Shimano Ultegra z mechanizmem korbowym 50-34 oraz 11-biegową kasetą 11-26. Kierownica karbonowa CUBE Carbon Wing Race oraz sztyca CUBE Carbon Motion Post zapewniają wygodę i kontrolę nawet na najbardziej wymagających trasach, podczas gdy koła Mavic Aksium Disc z oponami Schwalbe One Kevlar gwarantują, że zawsze zachowasz kontrolę.

  • rama CUBE C:62 Advanced Twin Mold Technology, Flat Mount Disc, Race Geometry, AXH, X12
  • kolor carbon´n´flashred
  • rozmiar 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62
  • widelec CUBE CSL Evo C:68 Technology, 1 1/8" / 1 1/4" Tapered, Flat Mount, X12
  • stery FSA Orbit C33 ACB I-t Integrated, Top 1 1/8", Bottom 1 1/4"
  • mostek CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm
  • kierownica CUBE Wing Race Bar Carbon
  • owijka CUBE Grip Control
  • przerzutka tył Shimano Ultegra RD-6800SS, 11-Speed
  • przerzutka przód Shimano Ultegra FD-6800, 31.8mm
  • klamkomanetki Shimano ST-RS685
  • hamulce Shimano BR-RS805, Hydr. Disc Brake, Flat Mount (140/140)
  • korba Shimano Ultegra FC-6800, 50x34T, 170mm (50/52cm), 172,5mm (54/56/58cm), 175mm (60/62cm)
  • kaseta Shimano Ultegra CS-6800, 11-28T
  • łańcuch Shimano CN-HG700-11
  • koła Mavic Aksium Disc, 100x12mm / 142x12mm, Centerlock
  • opony Schwalbe One, Kevlar, 25-622
  • siodło Selle Italia X1 Road
  • sztyca podsiodłowa CUBE Performance Motion Post, 27.2mm
  • zacisk sztycy CUBE Screwlock, 31.8 mm
  • waga 8.1 kg
Geometria

Geometria

Geometry LITENING C:62 DiscSeat Tube Seat Tube Center-Center Top Tube Horizontal Seat Tube Angle Head Tube Angle Chain Stays Head Tube Wheelsbase BB-Height<br> to Hub Reach Stack
  • Info
  • 50cm
  • 52cm
  • 54cm
  • 56cm
  • 58cm
  • 60cm
  • 62cm
Cena

 

Comfort

Endurance

Race

Triathlon

 

Więcej modeli z serii

  • Icon of CUBE technology Advanced Twin Mold
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Advanced Twin Mold

        This technique uses a complete core to provide the perfect frame form during the lay-up process. As with the Twin Mold technology, precise inserts are used to ensure extra strength at high-stress frame points. This combination offers maximum control over fibre orientations during the lay-up and production process. The Advanced Twin Mold high-tech carbon manufacturing process translates to outstanding product safety and quality together with optimum weight and stiffness characteristics.

  • Icon of CUBE technology Integrated Cable Routing
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Integrated Cable Routing

        Internally routed cables offer many advantages. Cables are protected from dirt for longer life, weight is saved thanks to the absence of external housing and the bike has a clean, sleek appearance.

  • Icon of CUBE technology Tapered Steerer
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Tapered Steerer

        This steerer tube design is stiffer than a conventional straight steerer and yields a more secure ride feel even in difficult terrain. Minimal flex at the front of the frame means the greatest possible steering precision. With the larger steerer, the forks become more rigid. At the same time weight is saved due to the absence of bearing shells as the lower bearing is fully integrated into the head tube. On all of our CUBE carbon models the upper bearing shells are also directly in the frame, so that once more a few grams are saved and the energy transfer is very direct.

  • Icon of CUBE technology Press Fit BB
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Press Fit BB

        With Press Fit bearings, the bottom bracket bearings are pressed directly into the frame and not screwed in as usual. This gives a wider bottom bracket shell and allows us to build a wider down tube and more broadly-spaced chainstays. Every millimetre of additional width gives a significant improvement in lateral stiffness.

  • Icon of CUBE technology Wet Paint Surface
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Wet Paint Surface

        On polished, brushed aluminium and all HPC frames, the logos and graphics are applied in multi-layer wet paint. We use this surface treatment technology mainly to save weight.

  • Icon of CUBE technology Frame Safe System
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Frame Safe System

        To protect our high-end aluminium frames from damage, they are built with the CUBE Frame Save System replaceable derailleur hanger. The mounting thread is in the hanger and not in the frame as usual. In case of a crash, this hanger can be easily and quickly replaced by a new one.