LITENING C:68

SL

Stanowiący replikę roweru Team Wanty Litening C:68 SL wspina się tak szybko, że aż wyciska łzy w oczu - nawet jeżeli jesteś w okularach. Poważnie! Ta ultralekka i super sztywna konstrukcja wyścigowa przypadnie do gustu zarówno hobbystom jak i fanatycznym wyścigowcom. Rama zbliża sie do przełamania magicznej bariery 850 gramów, podczas gdy najlepszy osprzęt - w tym cała grupa sprzętowa Dura Ace Di2 i koła Fulcrum - oznaczają, że praktycznie nie ma możliwości na dalsze udoskonalenia.

Przejdź do pełnej specyfikacji
Frame

Rama: jeśli chcesz być najlepszy, nie ma miejsca na kompromisy. W przypadku ramy Litening C:68 SL nie tylko chcieliśmy osiągnąć wyjątkowo niską wagę - dzięki najnowszej technologii C:68, zoptymalizowanym kształtom rur oraz procesowi produkcji C:68 Monocoque Advanced Twin Mould. Chcieliśmy też poprawić sztywność i komfort. Rozciągnięta geometria stworzy niezwykle wydajną pozycję jazdy do szybkiego parcia naprzód, ale pozwala zachować zwrotne prowadzenie. Nasz nowy widelec Litening C:68 łączy największą możliwą wygodę z niewiarygodną precyzją sterowania i bardzo niską wagą.


Komponenty

Komponenty: tylko najlepsze jest dostatecznie dobre dla Litening C:68 SL. Dlatego wybraliśmy w pełni zintegrowaną grupę elektroniczną Shimano Dura Ace z przełożeniem 2x11 - uaktualniony na rok 2017 - napędzanym przez mechanizm korbowy 52x36T. Aerodynamiczne koła Fulcrum Racing 44 Aero wyzwalają szybkościowy potencjał tego roweru, podczas gdy punkty kontaktu, od kokpitu Ritchey Road WCS po siodełko Selle Italia Flite (na karbonowej sztycy) łączą znakomitą ergonomię z rewelacyjną wygodą, nawet na najdłuższych odcinkach wyścigowych.

  • rama CUBE C:68 Advanced Twin Mold Technology, Internal Cable Routing
  • kolor team wanty
  • rozmiar 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62
  • widelec CUBE CSL Evo C:68 Technology, 1 1/8 - 1 1/4" Tapered
  • stery FSA Orbit C33 ACB I-t Integrated, Top 1 1/8", Bottom 1 1/4"
  • mostek Ritchey WCS, 31.8mm
  • kierownica Ritchey WCS Logic Curve Carbon
  • owijka CUBE Grip Control
  • przerzutka tył Shimano Dura Ace Di2 RD-R9150-SS
  • przerzutka przód Shimano Dura Ace Di2 FD-R9150-F, Braze-On
  • klamkomanetki Shimano Dura Ace Di2 ST-R9150
  • hamulce Shimano Dura Ace BR-R9100
  • korba Shimano Dura Ace FC-R9100, 52x36T, 170mm (50/52cm), 172,5mm (54/56/58cm), 175mm (60/62cm)
  • kaseta Shimano Dura Ace CS-R9100, 11-28
  • łańcuch Shimano CN-HG900-11
  • koła Fulcrum Racing 44 Aero, QR/QR
  • opony Schwalbe One, Kevlar, 25-622
  • siodło Selle Italia Flite MG
  • sztyca podsiodłowa Ritchey WCS Carbon, 27.2mm
  • zacisk sztycy CUBE Superlight, 31.8mm
  • waga 7.1 kg
Geometria

Geometria

Geometry LITENING C:68 SLSeat Tube Seat Tube Center-Center Top Tube Horizontal Seat Tube Angle Head Tube Angle Chain Stays Head Tube Wheelsbase BB-Height<br> to Hub Reach Stack
  • Info
  • 50cm
  • 52cm
  • 54cm
  • 56cm
  • 58cm
  • 60cm
  • 62cm
Cena

 

Comfort

Endurance

Race

Triathlon

 

Więcej modeli z serii

  • Icon of CUBE technology Advanced Twin Mold
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Advanced Twin Mold

        This technique uses a complete core to provide the perfect frame form during the lay-up process. As with the Twin Mold technology, precise inserts are used to ensure extra strength at high-stress frame points. This combination offers maximum control over fibre orientations during the lay-up and production process. The Advanced Twin Mold high-tech carbon manufacturing process translates to outstanding product safety and quality together with optimum weight and stiffness characteristics.

  • Icon of CUBE technology C:68 Carbon Fiber Technology
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • C:68 Carbon Fiber Technology

        CUBE’s highly innovative new C:68 carbon fibre technology allows us to build better bikes than ever. Typically,carbon fibre frames are around 60% carbon fibre, with the rest being the resin that bonds the fibres together. By distributing carbon fibres evenly, we can make thinner layers within the frame and reduce the amount of resin. Those fibres are a mixture of Ultra High Modulus, High Modulus Spread Tow and Intermediate Modulus carbon, each chosen for the needs of the particular area of the frame. Nanoparticles within the resin itself allows it to be distributed more evenly when under pressure in the frame mould. The result is a range of frames with 68% carbon fibre – lower weight, higher stiffness, more fun.

  • Icon of CUBE technology Integrated Cable Routing
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Integrated Cable Routing

        Internally routed cables offer many advantages. Cables are protected from dirt for longer life, weight is saved thanks to the absence of external housing and the bike has a clean, sleek appearance.

  • Icon of CUBE technology Tapered Steerer
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Tapered Steerer

        This steerer tube design is stiffer than a conventional straight steerer and yields a more secure ride feel even in difficult terrain. Minimal flex at the front of the frame means the greatest possible steering precision. With the larger steerer, the forks become more rigid. At the same time weight is saved due to the absence of bearing shells as the lower bearing is fully integrated into the head tube. On all of our CUBE carbon models the upper bearing shells are also directly in the frame, so that once more a few grams are saved and the energy transfer is very direct.

  • Icon of CUBE technology Press Fit BB
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Press Fit BB

        With Press Fit bearings, the bottom bracket bearings are pressed directly into the frame and not screwed in as usual. This gives a wider bottom bracket shell and allows us to build a wider down tube and more broadly-spaced chainstays. Every millimetre of additional width gives a significant improvement in lateral stiffness.

  • Icon of CUBE technology Wet Paint Surface
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Wet Paint Surface

        On polished, brushed aluminium and all HPC frames, the logos and graphics are applied in multi-layer wet paint. We use this surface treatment technology mainly to save weight.

  • Icon of CUBE technology Frame Safe System
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Frame Safe System

        To protect our high-end aluminium frames from damage, they are built with the CUBE Frame Save System replaceable derailleur hanger. The mounting thread is in the hanger and not in the frame as usual. In case of a crash, this hanger can be easily and quickly replaced by a new one.