LITENING C:68

SLT Disc

Dosyć naprawdę znaczy dosyć - trudno sobie wyobrazić więcej ekskluzywności. Kiedy zlecasz grupie entuzjastycznie nastawionych inżynierów stworzenie ostatecznego roweru wyścigowego, jest wysoce prawdopodobne, że wyniknie z tego coś szczególnego. Przedstawiamy nasz Litening C:68 SLT. Jest w nim tyle samo sztuki co inżynierii. STL łączy najbardziej zaawansowane technologie konstrukcji ram karbonowych z najbardziej ekskluzywnym wyposażeniem, aby osiągnąć nasz cel: ostateczny rower wyścigowy. Ta dwukołowa konstrukcja ustanawia nowe standardy zarówno w wyglądzie, jak i w osiągach.

Przejdź do pełnej specyfikacji

LITENING C:68 SLT Disc

Frame

Rama: trudno wyobrazić sobie piękniejsze wcielenie najnowszej technologii karbonowej. Używając najbardziej zaawansowanej technologii C:68, innowacyjnego kształtu rur oraz procesu produkcyjnego Monocoque Advanced Twin Mould, zdołaliśmy jednocześnie obniżyć wagę ramy Litening C:68 SLT do sensacyjnych 850 gramów, jednocześnie zwiększając sztywność i wygodę. Dodaliśmy też w pełni karbonowy C:68, którego smukłe golenie umożliwiają rowerzyście precyzyjne sterowanie, jednocześnie oferując niezwykłe pochłanianie drgań.


Komponenty

Komponenty: dla naszego topowego modelu SLT Disc wybraliśmy unikalną grupę sprzętową która podniesie rowerzyście tętno tak jak przedawkowane espresso: Shimano Dura Ace Di2 2017, wraz z hamulcami tarczowymi. Z tego zestawu korzystają profesjonaliści i jest ku temu dobra przyczyna - nic nie może się z nim równać pod kątem precyzji, płynnego działania i niezawodności. Domknęliśmy ten perfekcjonistyczny rower karbonowymi kołami NEWMEN Advanced SL R.25 , znakomitymi elementami wykończenia Syntace oraz ekskluzywnym siodełkiem karbonowym Fi'zi:k Antares R3. Dalsze udoskonalanie ideału? Nie da się.

  • rama CUBE C:68 Advanced Twin Mold Technology, Flat Mount Disc, Race Geometry, AXH, X12
  • kolor zeroblack
  • rozmiar 50, 52, 54, 56, 58, 60, 62
  • widelec CUBE CSL Evo C:68 Technology, 1 1/8" / 1 1/4" Tapered, Flat Mount, X12
  • stery FSA Orbit C33 ACB I-t Integrated, Top 1 1/8", Bottom 1 1/4"
  • mostek Syntace F109, 31.8mm
  • kierownica Syntace Racelite CDR Carbon
  • owijka CUBE Grip Control
  • przerzutka tył Shimano Dura Ace Di2 RD-R9150-DSS
  • przerzutka przód Shimano Dura Ace Di2 FD-R9150-F, Braze-On
  • klamkomanetki Shimano Dura Ace Di2 ST-R9170
  • hamulce Shimano Dura Ace BR-R9170, Hydr. Disc Brake, Flat Mount (140/140)
  • korba Shimano Dura Ace FC-R9100, 52x36T, 170mm (50/52cm), 172,5mm (54/56/58cm), 175mm (60/62cm)
  • kaseta Shimano Dura Ace CS-R9100, 11-28
  • łańcuch Shimano CN-HG900-11
  • koła Newmen Advanced SL R.25 Disc, 100x12mm / 142x12mm
  • opony Schwalbe One, Kevlar, 25-622
  • siodło Fi`zi:k Antares R3 Carbon Braided
  • sztyca podsiodłowa Syntace P6 Carbon Raceflex
  • zacisk sztycy CUBE Superlight, 31.8mm
  • waga 6.6 kg
Geometria

Geometria

Geometry LITENING C:68 SLT DiscSeat Tube Seat Tube Center-Center Top Tube Horizontal Seat Tube Angle Head Tube Angle Chain Stays Head Tube Wheelsbase BB-Height<br> to Hub Reach Stack
  • Info
  • 50cm
  • 52cm
  • 54cm
  • 56cm
  • 58cm
  • 60cm
  • 62cm
Cena

 

Comfort

Endurance

Race

Triathlon

 

Więcej modeli z serii

  • Icon of CUBE technology Advanced Twin Mold
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Advanced Twin Mold

        This technique uses a complete core to provide the perfect frame form during the lay-up process. As with the Twin Mold technology, precise inserts are used to ensure extra strength at high-stress frame points. This combination offers maximum control over fibre orientations during the lay-up and production process. The Advanced Twin Mold high-tech carbon manufacturing process translates to outstanding product safety and quality together with optimum weight and stiffness characteristics.

  • Icon of CUBE technology Integrated Cable Routing
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Integrated Cable Routing

        Internally routed cables offer many advantages. Cables are protected from dirt for longer life, weight is saved thanks to the absence of external housing and the bike has a clean, sleek appearance.

  • Icon of CUBE technology Tapered Steerer
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Tapered Steerer

        This steerer tube design is stiffer than a conventional straight steerer and yields a more secure ride feel even in difficult terrain. Minimal flex at the front of the frame means the greatest possible steering precision. With the larger steerer, the forks become more rigid. At the same time weight is saved due to the absence of bearing shells as the lower bearing is fully integrated into the head tube. On all of our CUBE carbon models the upper bearing shells are also directly in the frame, so that once more a few grams are saved and the energy transfer is very direct.

  • Icon of CUBE technology Press Fit BB
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Press Fit BB

        With Press Fit bearings, the bottom bracket bearings are pressed directly into the frame and not screwed in as usual. This gives a wider bottom bracket shell and allows us to build a wider down tube and more broadly-spaced chainstays. Every millimetre of additional width gives a significant improvement in lateral stiffness.

  • Icon of CUBE technology Wet Paint Surface
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Wet Paint Surface

        On polished, brushed aluminium and all HPC frames, the logos and graphics are applied in multi-layer wet paint. We use this surface treatment technology mainly to save weight.

  • Icon of CUBE technology Frame Safe System
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Frame Safe System

        To protect our high-end aluminium frames from damage, they are built with the CUBE Frame Save System replaceable derailleur hanger. The mounting thread is in the hanger and not in the frame as usual. In case of a crash, this hanger can be easily and quickly replaced by a new one.