CROSS

Allroad

Kto twierdzi, że jeden rower nie może robić wszystkiego? Kiedy nie chcesz iść na kompromisy, ale potrzebujesz roweru, który poradzi sobie w każdej sytuacji - od codziennych dojazdów po weekendowe wyprawy - bez względu na pogodę lub porę dnia - nowy Cross Allroad wydaje się oczywistym wyborem. Połączenie zaawansowanej konstrukcji ramy - charakterystycznej dla serii Cross - z niezawodnymi komponentami i zasilanym z piasty oświetleniem, ten jeden rower nadaje się do wszystkiego.

  • zastosowanie:
    Tour City Sport
  • rozmiary:
    46, 50, 54, 58, 62, Trapeze: 46, 50, 54
  • Art. No:
    835100Z
Przejdź do pełnej specyfikacji
Frame

Rama: Cross Allroad posiada te same precyzyjnie dopracowane elementy konstrukcji co inne modele Cross. Podwójnie cieniowane rury redukują wagę i poprawiają parametry jazdy, nie zmniejszając jednocześnie sztywności, podczas gdy zwężająca się rura czołowa zapewnia precyzyjne sterowanie, a technologia Smooth Welding poprawia wygląd ramy. Wewnętrzne poprowadzenie porządkuje kable, poprawia działanie przerzutek oraz ogranicza potrzebę serwisowania. Podpórka, błotniki oraz system oświetlenia bezproblemowo podłącza się do wielofunkcyjnych haków.


Komponenty

Komponenty: W Cross Allroad chodzi przede wszystkim maksymalną niezawodność i minimum komplikacji - bez względu na to, gdzie się wybierasz. Zaczęliśmy od błotników SKS, podpórki CUBE oraz niezawodnego systemu oświetlenia B&M (zasilanego z dynamo) - tak aby można było się skoncentrować na jeździe. Amortyzowany sprężynowo widelec Suntour NCX D RL spokojnie radzi sobie z nierównościami na drogach i trasach, podczas gdy hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano BR-M315 zapewniają, że zawsze będziesz miał rezerwę mocy hamowania, bez względu na to, jaka będzie aktualnie pogoda. oczywiście wybraliśmy też niezawodne komponenty przełożenia Shimano 3x10 Deore i XT, aby zapewnić płynną i bezproblemową zmianę biegów. Dzięki tarczom 48x36x26 i kasecie 11-34, znajdzie się ustawienie na każdą sytuację.

  • rama Aluminium Superlite Trekking Cross Taper Double Butted
  • kolor black´n´flashgreen
  • rozmiar 46, 50, 54, 58, 62, Trapeze: 46, 50, 54
  • widelec SR Suntour NCX D-RL Coil Taper, 63mm
  • stery FSA Orbit Z-t ECO, Top Zero-Stack 1 1/8" (OD 44mm), Bottom Integrated 1 1/2"
  • mostek CUBE Performance Pro, 31.8mm
  • kierownica CUBE Rise Trail Bar, 680mm
  • gripy CUBE Natural Fit Tour
  • przerzutka tył Shimano XT RD-T8000, 10-Speed
  • przerzutka przód Shimano LX FD-T670, Top Swing, 31.8mm
  • manetki Shimano Deore SL-M610, Rapidfire-Plus
  • hamulce Shimano BR-M315, Hydr. Disc Brake (160/160)
  • korba Shimano XT FC-T8000, Hollowtech II, 48x36x26T, 175mm, Integrated BB, Chainguard
  • kaseta Shimano CS-HG500, 11-34T
  • łańcuch KMC X10
  • obręcze CUBE ZX20, 32H, Disc
  • piasta przód Shimano DH-3D37, Hub Dynamo, QR
  • piasta tył Shimano FH-M4050
  • opony Schwalbe Smart Sam, Active, 44x622
  • pedały CUBE Aluminium MTB
  • siodło Selle Royal Viper
  • sztyca podsiodłowa CUBE Performance Post, 27.2mm
  • zacisk sztycy CUBE Varioclose, 31.8mm
  • światło przód Busch&Müller Lumotec IQ2 Eyc T Senso Plus
  • światło tył Busch&Müller Sekula Plus
  • nóżka CUBEstand Pro, Adjustable
  • błotniki SKS Stingray
  • dzwonek Humpert
  • waga 14.15 kg
Geometria

Geometria

Geometry CROSS AllroadSeat Tube Seat Tube Center-Center Top Tube Horizontal Seat Tube Angle Head Tube Angle Chain Stays Head Tube Wheelsbase BB-Height<br> to Hub Reach Stack
  • Info
  • 46cm
  • 50cm
  • 54cm
Cena

 

Comfort

City

Tour

Sport

 

Więcej modeli z serii

  • Icon of CUBE technology Integrated Cable Routing
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Integrated Cable Routing

        Internally routed cables offer many advantages. Cables are protected from dirt for longer life, weight is saved thanks to the absence of external housing and the bike has a clean, sleek appearance.

  • Icon of CUBE technology Tapered Steerer
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Tapered Steerer

        This steerer tube design is stiffer than a conventional straight steerer and yields a more secure ride feel even in difficult terrain. Minimal flex at the front of the frame means the greatest possible steering precision. With the larger steerer, the forks become more rigid. At the same time weight is saved due to the absence of bearing shells as the lower bearing is fully integrated into the head tube. On all of our CUBE carbon models the upper bearing shells are also directly in the frame, so that once more a few grams are saved and the energy transfer is very direct.

  • Icon of CUBE technology Wet Paint Surface
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Wet Paint Surface

        On polished, brushed aluminium and all HPC frames, the logos and graphics are applied in multi-layer wet paint. We use this surface treatment technology mainly to save weight.

  • Icon of CUBE technology Advanced Mechanical Forming
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Advanced Mechanical Forming

        With our Advanced Mechanical Forming technology we can mechanically transform different frame tubes and thus optimize them without material-wearing welding work for the respective requirements. Along the obtained organic look, the production method is primarily motivated by functional reasons. Multiple converted tubes enable us to manufacture lighter and also stiffer aluminum frames.

  • Icon of CUBE technology Easy Mount Kickstand
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Easy Mount Kickstand

        The Easy Mount Kick Stand is a new system developed and designed by CUBE. The base of the stand is mounted from below to a fitting plate integrated to the frame and fixed with a through bolt. This kick stand is extremely stiff and solid through the enlarged contact areas between base and frame which gives a stable stand even with loaded panniers.

  • Icon of CUBE technology Frame Safe System
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Frame Safe System

        To protect our high-end aluminium frames from damage, they are built with the CUBE Frame Save System replaceable derailleur hanger. The mounting thread is in the hanger and not in the frame as usual. In case of a crash, this hanger can be easily and quickly replaced by a new one.

  • Icon of CUBE technology StVZO
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • StVZO

        CUBE Bikes with this labelling fulfill all legal requirements and meet all safety demands according to the StVZO German Road Traffic Licensing Regulations. Lighting systems and reflectors mounted are tested and certified accordingly. These bikes take into account every security-related detail to guarantee safe and relaxed mobility in traffic.

  • Icon of CUBE technology Aluminium Superlite
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Aluminium Superlite

        Extremely high tensile strength heat-treated 7005 aluminium alloy is developed for the highest requirements. It is very stiff, fatigue resistant, corrosion resistant and has high elongation. Our Superlite tubes are double butted, giving very light tubesets with a high level of stiffness.

  • Icon of CUBE technology Smooth Welded
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Smooth Welded

        This elaborate procedure with doubled weld seams has two advantages: On the one hand, it improves the firmness of theweld seams and minimizes the load peaks on the tube welds through energy flow and on the other hand, it helps the frameto a better and more organic look due to the smooth and hardly noticeable welds.