ACCESS WLS GTC

SL

Access WLS posiada superlekką samonośną ramę karbonową, wysokoosiągową grupę sprzętową Shimano XT oraz płynnie działający widelec amortyzowany Manitou Minute, które wyróżniają ten model jako naprawdę zaawansowany technologicznie sprzęt sportowy. Zaraz po rozpakowaniu jest gotowy rzucić wyzwanie wszystkim konkurentom na torze wyścigowym - również modelom męskim. Ale nie jest on wyłącznie zwierzęciem wyścigowym. Radzi sobie świetnie również na długich, technicznych trasach terenowych. Na rok 2017 pozostaliśmy przy naszym powszechnie uznanym systemie rozmiarowym Size-Split, więc ten model jest dostępny rozmiarze kół 29" dla ram 17' i 19' lub 27,5" dla ram 13,5" i 16".

  • zastosowanie:
    Alpencross XC/Tour
  • materiał ramy:
    Carbon
  • rozmiary:
    27.5: 13,5", 16" // 29er: 17", 19"
  • Art. No:
    826400
Przejdź do pełnej specyfikacji
Frame

Rama: To jest rama karbonowa najlepszego rodzaju. Rama Access GTC o konstrukcji Twin Mould Monocoque (samonośna) osiąga wyjątkową lekkość i niesamowitą sztywność dzięki zastosowaniu najnowszych technologii, takich jak odpowiednio ukształtowana rura czołowa, suport PressFit, mocowanie przerzutki Direct Mount oraz szybko uwalniana oś X-12. Aby poprawić wygodę przy dłuższych dystansach wybraliśmy smukłą sztycę podsiodłową 27,2 mm. Nasza powszechnie uznana geometria Agile Ride, zoptymalizowana pod każdy konkretny rozmiar koła, zapewnia solidny napęd oaz zwrotny charakter.


Komponenty

Komponenty: dopuszczamy tylko to, co najlepsze: amortyzowany widelec Manitou Minute o skoku 100 mm oraz nowe oraz dające niezrównaną kontrolę hamulce tarczowe Shimano XT pozwalają ujarzmić nawet najtrudniejsze trasy singletrack. Niesamowicie lekkie i sztywne koła w systemie Fulcrum Red 66 zapewniają błyskawiczne przyspieszenie. Dzięki mechanizmowi korbowemu 24x34 oraz kasecie 11-42, pełne przełożenie 2x11 Shimano XT zapewnia niesamowicie precyzyjną zmianę biegów w najszerszym możliwym zakresie. Punkty kontaktu z ciałem, od siodełka Selle Italia SC1, po komponenty kokpitu CUBE, łączą najlepsze możliwe osiągi ze znakomitą ergonomią.

  • rama GTC Twin Mold Monocoque Technology, ARG2, Tapered Head Tube, PressFit BB, X12, Integrated Cable Routing
  • kolor team wls
  • rozmiar 27.5: 13,5", 16" // 29er: 17", 19"
  • widelec Manitou Minute TS Air, QR15 HexLock, Tapered, 100mm
  • stery FSA Orbit I-t, Integrated, Top 1 1/8", Bottom 1 1/2"
  • mostek CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm
  • kierownica CUBE Flat Race Bar Pro, 720mm
  • gripy CUBE Natural Fit Race
  • przerzutka tył Shimano XT RD-M8000-DSGS, ShadowPlus, 11-Speed, Direct Mount
  • przerzutka przód Shimano XT FD-M8020-D, Direct Mount, Side Swing
  • manetki Shimano XT SL-M8000-I, Direct Attach
  • hamulce Shimano XT BR-M8000, Hydr. Disc Brake (180/160)
  • korba Shimano XT FC-M8000, 36x26T, 170mm
  • kaseta Shimano SLX CS-M7000, 11-42T
  • łańcuch KMC X11
  • koła Fulcrum Red 66, 28/28 Spokes, 15QR/X12
  • opona przód Schwalbe Rocket Ron Kevlar 2.25
  • opona tył Schwalbe Racing Ralph Kevlar, 2.25
  • siodło Selle Italia SC1 WLS
  • sztyca podsiodłowa CUBE Prolight, 27.2*400mm
  • zacisk sztycy CUBE Varioclose, 31.8mm
  • waga 10.9 kg
Geometria

Geometria

Geometry ACCESS WLS GTC SLSeat Tube Seat Tube Center-Center Top Tube Horizontal Seat Tube Angle Head Tube Angle Chain Stays Head Tube Wheelsbase BB-Height<br> to Hub Reach Stack Wheelsize
  • Info
  • 13,5"
  • 16"
  • 17"
  • 19"
Cena

 

Leisure

Tour

Endurance

Trail

 

Więcej modeli z serii

  • Icon of CUBE technology Agile Ride Geometry
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Agile Ride Geometry

        We ran innumerable tests to develop the Agile Ride Geometry in our series of big wheel bikes. We also added the 27.5in wheel size to the very well received portfolio. Three important details lead to the very agile character. Increased fork offsets let us achieve the same trail as our 26in bikes without having to steepen the head angle, thus maintaining generous toe clearance to the front wheel. Secondly we shortened the chain stays without compromising the seat angle. We invented a patented construction to mount the front derailleur to give us more tyre clearance while keeping a conventional seat angle, leading to a perfect riding position for every rider size. Last but not least we kept the BB height the same as on our 26in bikes. These measures lead to a natural riding position. Every mountain biker will feel immediately at home on a CUBE 29er or 27.5.

  • Icon of CUBE technology Tapered Steerer
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Tapered Steerer

        This steerer tube design is stiffer than a conventional straight steerer and yields a more secure ride feel even in difficult terrain. Minimal flex at the front of the frame means the greatest possible steering precision. With the larger steerer, the forks become more rigid. At the same time weight is saved due to the absence of bearing shells as the lower bearing is fully integrated into the head tube. On all of our CUBE carbon models the upper bearing shells are also directly in the frame, so that once more a few grams are saved and the energy transfer is very direct.

  • Icon of CUBE technology X12 Through Axle
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • X12 Through Axle

        In this system, a cone is used to form a play-free connection. It is only necessary to tighten the axle from one side. The position of the wheel is done by an insert in the right-hand dropout which is secured by a bolt. The main advantages of the Syntace system are quick and simple changing of the wheel, reliable position of the brake disc and higher stiffness of the rear of the bike. This allows the assembly to be made lighter than a conventional through-axle.

  • Icon of CUBE technology Press Fit BB
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Press Fit BB

        With Press Fit bearings, the bottom bracket bearings are pressed directly into the frame and not screwed in as usual. This gives a wider bottom bracket shell and allows us to build a wider down tube and more broadly-spaced chainstays. Every millimetre of additional width gives a significant improvement in lateral stiffness.

  • Icon of CUBE technology Gran Turismo Composite
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Gran Turismo Composite

        In designing the GTC carbon fiber frames, safety and comfort are the main factors. We use high modulus fibers for the parts which are stressed the most – the head tube, the seat tube top and the bottom bracket area. That is why the frame still offers flex and comfort resulting from the flexible tubes. Our special production process with inner and outer molding forms ensure that the minimum of required material is used, reducing overall weight even with complex frame designs. All GTC frames have of course passed DIN -Plus testing.

  • Icon of CUBE technology Aluminium Lite
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Aluminium Lite

        6061 aluminium alloy requires a heat treatment for the finished product. It is a stiff, very corrosion resistant, fatigue resistant,high-elongation material suitable for light tubesets with high stiffness.

  • Icon of CUBE technology Woman Like Series
      • Image of CUBE technology Adaptable X12 Hanger
      • Woman Like Series

        Our new WLS models come with different wheel sizes for different frame heights. The 14 and 16" frames have 27.5" wheels, the 17,19 and 21" frames are built as 29ers. Depending on body height, every woman gets the perfect riding character and geometry. The models of our Woman Like Series feature a compact frame geometry with shorter top tubes and longer head tubes, giving a riding position that is more upright than on the men’s models. This riding position relieves the pelvis and offers more comfort. The top tubes of the WLS mountain bikes are lowered, making the bike more comfortable and safe to mount and dismount.